OM NATIONELLA

Ja det har jag, angående nationella proven som alla nior har på vårterminen. Och varför man har nationella proven är dels för egentligen våran egna skull för att skolverket ska se så vi har lärt oss det vi ska kunna och att lärarna då te.x har lärt oss rätt. Men att ge provet ett speciellt datum och att det får ett helt eget namn än bara " matte prov " tycker jag är helt fel! Provet gör de flesta utav alla nior sjukt stressade och nervösa och man är typ bara helt depp för att nationella påverkar ens betyg, Jag tycker bara lärana hellre ska säga " idag ska vi ha ett oförberett prov " eller " På torsdag nästa vecka ska vi ha ett oförberätt prov "
Jag går hela tiden runt och oroar mig för Nationella proven för att det säkert kommer påverka mitt betyg för jag är så jävla depp över det och att jag säkert kommer få kort-slutning i hjärnan när det gäller te.x matte , no & engelska, svenskan har jag ju redan gjort men mina resultat blev nog inte så bra pg.a man får även en viss tid för att göra provet på .. en del i min klass och även jag han inte ens klart med hela svenska provet pg.a för att man är så jävla stressad ... jag fattar inte varför utbildningen i sverige hela tiden blir svårare och svårare, vad är det för mening, förr gick inte ens barn ut hela skolan utan fick jobb på direkten. Idag kan man inte ens typ bli städerska utan en utblidning, Jag förstår att det är en del av låg konjukturen (stavning?) Men nationella proven bara stressar upp barnen och som sagt det påverkar ju betygen, slutbetygen! Sista terminen i nian har man dom jävla proven det är då det egentligen gäller att ha så bra betyg som möjligt eftersom det hänger på ens betyg med framtiden om vilken gymnasium man ska gå på sen. Jag tycker bara nationella proven är en onödig grej och jag blir till och med stressad när jag skriver om det hära så nu slutar jag, jag har sagt mitt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback